ریاضیات در بازی ها – جلسه اول

با توجه به اینکه ذر آینده قصد دارم مطالبی را در مورد طراحی بازی از طریق Canvas در سایت قرار دهم لازم دانستم که ابتدا در چند پست مطالبی را به صورت مقدماتی در مورد کاربرد ریاضیات در بازی نویسی انتشار دهم.
ریاضیات در بازی ها : مقدمه
در دوران کودکی من یکی از بازی های پرطرفدار نوشته شده برای کنسول های بازی ، بازی سوپر ماریو بود ،همانطور که می دانید تمام شکل های موجود در تصویر بازی ،یک دسته 1 و 0 هستند که به پیکسل های رنگی تبدیل می شوند که با ترسیم های پیاپی باعث ایجاد انیمیشن و حرکت می شوند.

خوشبختانه تلویزیون های آن زمان زیاد بزرگ نبودند و ما شخصیت های بازی را کوچکتر و واقعی تر می دیدیم.

برای شروع یاد میگریم که یکی از این مربع های ساده رو بر روی یک نقطه خاص از تصویر قرار دهیم

نقاط X و Y :
صفحه خود را مانند یک نمودار خالی ، با موقعیت X و Y در نظر بگیرید.
به طور طبیعی، محور Y عمودی از پایین از صفر شروع می شود و بالا می رود. در برنامه نویسی اکثر بازی ها ، محور Y از بالا از صفر شروع می شود.
محور X افقی از سمت چپ از صفر شروع می شود و به سمت راست افزایش می یابد.

hero.x = 60
hero.y = 60
شخصیت ما از بالای صفحه 60 پیکسل و از سمت چپ 60 پیکسل است.
به روشی اساسی و بسیار ساده ، این است که چگونه شخصیت خود را روی صفحه قرار می دهیم.
در این مرحله ، می خواهم به شما یادآوری کنم که این یک درس برنامه نویسی نیست و من در مورد زبان برنامه نویسی خاصی صحبت نمی کنم .
اکنون شخصیت خود را بر روی صفحه داریم ، در مرحله بعدی باید او را حرکت دهیم.
2 Comments
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
بسیار عالی و آموزنده ، امیدوارم این دوره ادامه داشته باشد.
ممنونم .حتما تلاش خود را خواهیم کرد